Tråd: Graving
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-12, 14:23   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Graving

legge inn vann og kloak på hytte,ledningen må gå over min eiendom,

hei min nabo har bygget en hytte. han har lagt inn vann og kloak.han har gravd 400 meter over mitt jorde,hage og private vei for å få dette til- Han har ikke spurt meg om å få tillatelse til å grave ned ledningen. er dette vanlig praksis. er det vanlig med en godtgjøresle når man graver ned vann kloak over annen manns eiendom. takk for muligheten til å spørre.

0 Karakter

Vegard Syvertsen

2010-04-15 00:00:00 Vårt svar er basert på opplysningene vi har mottatt. Eventuelle motargumenter fra annen part er derfor ikke hensyntatt. Hei Siden din nabo ikke har spurt deg om tillatelse, hadde han heller ingen rett til å ta seg slik til rette. Du kan kreve en kompensasjon av ham, eller be han fjerne det han har anlagt (krav om retting). Vi håper dette besvarer ditt spørsmål. Dersom du har spørsmål i forlengelsen av vårt svar, eller spørsmål om andre problemstillinger må du gjerne ta kontakt med oss. Se vår hjemmeside www.grandeco.no eller ring 416 50 500. Mvh Vegard Syvertsen advokatfirma Grande & Co

http://www.viivilla.no/ekspertene/Sp...n-eiendom-6887

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat