Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-12, 02:09   #152
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Og ja, jeg syns det ville vært rart å si opp jobben om man vant penger. Mye rarere enn om personen ville jobbe redusert en periode.

Hvorfor er det så rart? Mange jobber jo hovedsakelig for lønna. Om man vinner en svimlende sum (som feks. studenten som vant over 90 mill på Betsson i forfjor), så skjønner jeg godt at man sier takk og farvel til tidlige morgener, rushtrafikk, masse jobbing og greier og reiser hvor man vil, når man vil og bruker tiden på akkurat det man vil og det man feks. brenner for. Det å ikke jobbe betyr forresten ikke at man automatisk driver dank. Mye penger gir mange muligheter. Selv hadde jeg nok, om jeg vant en særdeles diger sum (5 millioner er ikke i nærheten av den summen), startet opp en vegansk kafé eller bakeri sammen med ei venninne, men ikke før jeg hadde vært hjemme i noen år og reist i hver eneste skoleferie og lignende.