Sv: Inspirert: Ang lottogevinst el.l.
Høres ut som om dere tenker sånn som meg. Jeg vet i alle fall at jeg ikke ville fortalt det til folk på jobb, på tross av at vi har et godt arbeidsmiljø der stort sett.
Og det er pga følgende: Når det er lønnsforhandlinger på jobb, så er det alltid en masse mas fra psykologene ift dette, og en masse strategilegging ift skriving av internkrav og slikt. Og så hender det jo at jeg, som eneste sekretær, ytrer min misnøye med hvor dårlig mitt forbund er til å forhandle på helsesekretærenes vegne og at jeg synes jeg tjener relativt dårlig med tanke på hvor mye jobb jeg faktisk gjør (har de siste 2 årene basicly gjort jobben for to sekretærer alene bl.a.). Så har det seg sånn at jeg har en mann som tjener litt mer enn gjennomsnittet, og definitivt mer enn en psykolog uansett spesialitet eller ikke, og det har hendt opptil flere ganger at jeg har fått følgende kommentar i retur: Hva skal du med mer lønn, du som har en mann som tjener så mye?? Dette provoserer meg jo en del, for det er jo det samme som å si at jeg ikke har noen egenverdi ift hva jeg tjener (?). Og jeg tenker jo at jeg kunne fått en del lignende kommentarer dersom jeg kom å fortalte at jeg hadde vunnet flere millioner i lotto også. Sånt ødelegger jo gleden relativt mye kan man si...