Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-12, 11:45   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forenkling av hverdag gir dårlig helse!

Ah, tabloidMaverick slår til igjen.

Jeg hørte et radioprogram for noen dager siden hvor en fyr hadde forsket på dette med all forenklingen i hverdagslige gjøremål og negativ effekt på folkehelsen. (Jada, strålende kildehenvisninger.)

Dette er jo ikke akkurat ny kunnskap, men jeg ble allikevel litt fascinert av tanken på alle de små dippeduttene som frarøver oss små kroppsbevegelser.

Elektrisk vindusheis, for eksempel. Brødskjæremaskiner. At man slår opp alt på internett i stedet for å gå til bokhyllen og åpne en bok. App-er for ethvert formål på smartphones. Og så klart, heiser/rulletrapper/rullefortau.

Jeg er litt opptatt av dette, at man ikke alltid skal gjøre alt på den mest lettvinte måten. At det er viktig å bevege seg mye i løpet av en dag, sånn jevnt og trutt, ikke bare den treningstimen man kanskje har. Og - jeg er opptatt av at sønnene mine skal leve på den måten også. Vi kjører ikke bil hverken til eller fra skolen. Vi henger opp klær på stativ, har ikke tørketrommel. Vi vasker opp ( ), og har ikke oppvaskmaskin.

Hva tenker dere om slikt? Bør vi være mer bevisst på å ikke unngå alle de små bevegelsene? Er en knapp for ethvert formål en fin, tidsbesparende greie som gir mer tid til treningssenter? :tabloid:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat