Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Er oppdratt med å måtte bære ut illsinte humler og annet småkryp i fyrstikkesker eller syltetøyglass. Faren min nekter å drepe edderkoppene i kjelleren fordi de holder den ren for fluer, og broren min og jeg har vokst opp med en stor respekt for alt levende, smått og stort (pappa underviser i biologi).
Jeg ønsker å overføre dette til Storersøster og Lillebror, og vil ikke la dem plage noe med vitende og vilje.
Selv husker jeg sjokket da min kommende svigerfar knuste og drepte en flott stor jordløper (bille) som hang i svigermors gardiner. Det var aller første gang jeg (26 år)hadde opplevd noen som drepte en bille med vilje... "Bli kjent"-lunsjen tok liksom ikke helt av etter det 
Så herlig, verden trenger flere slike folk!
Min svigerfar er også en insektmorder uten samvittighet. I Italia tråkket han på alle kakerlakkene i leiligheten (det var ikke såå mange, de plaget ikke meg), og han tråkket ofte bare halvveis på dem slik at de lå og levde halvmoset på gulvet. Husker jeg begynte å grine av en av episodene (jeg var 19 år ), ble helt satt ut. Jeg takler bare ikke at folk dreper på den måten, om det ikke er ytterst nødvendig.
|