Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto
Til de som undres over hvorfor noen vil jobbe redusert:
Jeg sa at jeg ville jobbe redusert, men ikke for alltid. 5 mill hadde heller ikke holdt til det. Jeg er gammel i forhold til mange på forumet her, men ikke så gammel at jeg kunne levd resten av livet på 5 mill! 
Å elske sin jobb er en fin ting. Men mange, meg inkludert, ser jobben som en måte å overleve på, å tjene penger til det en må ha. Jeg har liten innflytelse på min jobb, føler meg lite verdsatt, har lønn under gjennomsnitt. Jeg har greie kollegaer og en sjef som gjør så godt hun kan. Men hun har veldig lite påvirkning på beslutninger over hennes plan.
Jeg har aldri jobbet deltid. Bortsett fra noen korte perioder med ammefri og en 6 mnd periode med 80%. Jeg synes det hadde vært godt å ha bedre tid mens ungene ennå er små. For meg hadde redusert stilling betydd mer fleksibilitet. Jeg har alltid tenkt å gjøre det hvis jeg vant i lotto. Å være hjemme på heltid hadde nok blitt litt kjedelig og isolert.
Kansje jeg kunne snakket med en rådgiver når gledesrusen hadde gitt seg. Det er mulig at jeg kunne studert og skiftet karriere. Kansje fått en jobb jeg hadde virkelig likt, isteden for en som jeg trenger for å overleve. Uansett kunne jeg kompensert for 1-2 år i halv stilling med en form for pensjonsforsikring.
|