Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-12, 11:09   #212
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns nesten det er rarere å ha et bastant "ikke drikke alene"-prinsipp. Om vinen er god med noen, så er den vel det alene også? Å drikke seg FULL alene er jo absolutt corny, men ett glass til tv-maten eller room service'en?

Har ikke lest lengre enn til dette innlegget og må slå fast at jeg nok er alkoholiker. For jeg drikker både vin alene og vin "ganske ofte". Jeg kan helt fint finne på å ha meg et glass vin en helt vanlig onsdag kveld selv om det bare er me, myself & I som er hjemme. Vel, minus ungene da. Det gjør det vel neppe bedre. Og jeg gjør det kun fordi jeg synes at vin er godt. Men jeg har ikke sprit i huset, og ølen i kjøleskapet er sånn i tilfellet jeg får besøk av noen som liker det veldig godt.

Jeg antar at jeg la meg til ganske sydlanske alkoholvaner da vi bodde i USA. Der kunne jeg fint finne på å ha vin til lunsj også. OG kjøre etterpå - promillegrensen var jo 0,8 (det tok dog ganske lang stund før akkurat det ble noe jeg syntes var ok å gjøre. Men jeg kom dit). Jeg skammer meg ikke over det en gang, selv om jeg er veldig takknemlig for at vi har den promillegrensen vi har i Norge, og aldri kunne drømt om å ta så mye som en slurk alkohol og kjørt etterpå her. Man blir mindre oppmerksom etter alkoholinntak, og i Norge har vi vikeplikt, svinger, masse kryss og folk som går og sykler. I motsetning til Texas der kjørretningene er adskilt, man har full stopp, null vikeplikt og gående omtrent blir arrestert. Seriøst. Jeg vet om en som valgte å gå hjem etter en litt fuktig kveld, for så å bli stoppet av politiet og kjørt tilbake til bilen med beskjed om at det var bedre å kjøre enn å gå i Texas, selv når man hadde drukket...

Jeg liker vin. Og jeg drikker veldig sjelden brus, juice, saft eller vann. Så når jeg skal ha noe annet enn vann til maten, ja da blir det et glass vin.

Men jeg tror ikke jeg kan defineres som alkoholiker. Jeg ikke drikke, og kan fint klare meg både en og to og tre uker uten om jeg ikke har noe i hus.

Sånn. Da skal jeg lese resten av tråden og se om det er noen andre enn meg som synes det er helt ok å drikke et glass vin til dagen syv dager i strekk helt uten at det er ferie, men bare fodi man synes vin er godt (og som deretter fint kan la være å drikke vin syv dager i strekk fordi det ikke frister med vin). Jeg tror rett og slett jeg har et veldig lite anstrengt forhold til vin.