Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?
Jeg er vel ute to ganger i halvåret på det meste - stort sett dreier deg om 1-3 lønningspilser ila. et år, i tillegg kommer julebord etc. Da kan jeg fort drikke litt øl og noen drinker attåt, men jeg er sjelden veldig full. Jeg tåler mye, har lært meg å stoppe i tide og synes heller ikke det er noe stas å bli kanon kanakas. Jeg koser meg med pilsen min, eller vin i glasset.
Eksempelvis var jeg ute nå på fredag, lønningspils. Da hadde jeg en halvliter før jeg gikk hjemmefra og drakk tre pils på byen før jeg dro hjem, veldig lite påvirket av å ha drukket.
Ellers kan jeg ha et glass vin til maten eller to hvis jeg er ute og spiser eller i festlig lag, eller en iskald halvliter på fredagskvelden kun for kos. Det er dog sjelden. Det går veldig i perioder hvor mye/lite jeg drikker, men jevnt over er det sjelden.
Jeg er oppvokst med vinkjenner til far, så hjemme var det som regel alltid en åpen flaske å spore - mine foreldre koste seg med et glass til middag/kvelds nesten hver eneste dag, men de stoppet der. Jeg har aldri sett dem fulle, og det har ikke påvirket meg negativt i den grad jeg kan se og jeg har et veldig "godt" forhold til alkohol i den forstand at jeg ikke har noen vonde opplevelser/minner knyttet til inntak av alkohol, hverken for egen eller andres del.