Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-12, 23:06   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Preposisjoner om stedsnavn

Jeg bor for tiden "i sted", "på kommune" jeg da. Men det er nok mye fordi kommunen er ei øy. "på sted" fungerer forsåvidt like godt. Men skal jeg si i om kommunen må jeg legge til ordet kommune, da fungerer det.

Jeg bodde tidligere i Arna bydel i Bergen også jeg da. Og kommer opprinnelig fra et lite stedsnavn som er i. Dog heter stedsnavnet ti munutters gange unna (dvs, der skolen ligger) på. Så, ja, det er nok en del tradisjon det handler om. (og for sånne små stedsnavn som jeg snakket om her er det like mye hva navnet består av, tror jeg. "i xxxvika, på xxxstad" I vika, på staden, virker logisk det?

Men jeg har aldri hørt om "på Molde" altså. Vel og merke er jeg sunnmøring, ikke romsdaling, men på Molde?