Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-12, 13:05   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg husker i hine, hårde dager hvor en, eh, tidligere bekjent av meg i en forholdsvis opprivende prosess brukte som argument om min dårlige dømmekraft og dårlige person at jeg hadde hatt sex med en mann, altså en annen en ham. Skriftlig. I brev til min advokat, med kopi til min mor og far.

Min svært kristne og konservative mor som mener at alle par bør være gift før de er alene sammen responderte at om jeg så hadde hatt sex med et helt fotballag var det fortsatt fullstendig irrelevant.

Jeg tenker at for folk som ikke har opplevd hvor komplett irrasjonelle tilsynelatende oppgående folk kan være, får en vekker av denne saken. Folk stoler på magefølelsen sin og den er ikke egentlig så veldig pålitelig - vi er jo skapt slik at vi gjerne leter etter et allerede bekreftet verdensbilde når vi vurderer situasjoner - eller folk. Ergo har avvikere en letter jobb i å overbevise folk om at de er som andre hvis de fra før virker som andre, enn ofre har når de vil påvise at en tilsynelatende normal person faktisk er en avviker på ett eller annet felt.
Jeg anbefaler boken til Daniel Kahneman - den beskriver dette fenomenet på en utrolig bra måte:

http://www.tanum.no/tanum/product/pr...=9780374275631

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå