Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-12, 14:13   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skriver ingen steder at det er noe som skjer overalt, gjør jeg? I motsetning til Mjau som mener at sladder ikke finnes (evt. er det ens egen skyld om man blir utsatt for det) bare fordi hun og mammaen aldri har opplevd det. Jeg er fullstendig klar over at mobbing og sladder skjer i stor grad i byer også.

Ærlig talt, jeg har ikke skrevet at sladder ikke finnes. Nå syns jeg du er frekk.
Sladder finnes overalt. Fordommer finnes overalt. Byfolk har fordommer mot bygdefolk, og bygdefolk har fordommer mot byfolk. Rasister finnes på vestkanten i Oslo såvel som på bygda.

Men jeg tror helt og holdent at man er med på å bidra selv med hvordan man omgåes andre dit man kommer, enten man kommer til by eller bygd. Og det tror jeg på generelt grunnlag, men jeg har selvfølgelig ingen forskningsresultater å vise til. Er man grei er normale folk greie tilbake. Så jeg tror du har vært uheldig, og tror ikke de opplevelsene representerer normen.