Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-12, 20:05   #157
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Definisjonen av by, bygd, bondeland osv?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg tror ikke egentlig "bygdedyret" er forbeholdt bygda. Kjipe folk kan finne sammen overalt. Men det er vel statistisk sett større sjanse for at man blir stående alene mot røkla i en bygd enn i en større by, når det først blir kjipt? I byen er det jo ganske store sjanser for at man finner noen som man klikker bra med.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nettopp.

Jepp, enig.

Og egentlig er du og jeg ganske enig, Tallulah, du har bare mye mer negative bygdeopplevelser enn det jeg har. Det kan jo selvsagt komme av at jeg er født og oppvokst på bygda og du kom som innflytter, men egentlig tror jeg heller det er det at vi har møtt på bygdeforskjeller. Jeg har ikke hørt at nyinnflyttere her i bygda har blitt møtt slik du beskriver, jeg var selv innflytter og ble møtt med åpenhet og vennlighet. Og en masse nysgjerrighet.
Mitt "problem" er at jeg har opplevd den friheten det er å være en i massen og dette gjør at jeg ønsker meg tilbake til større forhold. Men jeg vil ikke bo i en by med tre barn, så derfor blir det bygda, som for meg/oss er kjent og trygg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat