Sv: "Jeg sitter i et møte"
Ja, verden er i ferd med å bli gal. Jeg var i begravelse i går og opplevde at en og samme mann først tok i mot en samtale i kirken rett før seremonien startet og deretter hadde en lang samtale midt under minnesamværet. Han svarte på anropet i kirken, snakket litt og fikk så tydeligvis noen stygge blikk fra de som satt rundt ham, så han sa "jeg sitter litt opptatt, kan jeg ringe deg tilbake senere?". Den samme mannen snakket også i telefonen under minnesamværet. Han gikk ikke ut en gang. Vi satt på småbord, men han snakket såpass høyt at det var umulig å legge merke til at han snakket. Jeg kjenner ikke mannen, men jeg overhørte såpass mye at jeg kan fortelle hva han jobber med iallefall. Jeg må få si at festemåter for snøfangere på tak med takstein ikke er så fryktelig givende å høre på når man sitter i et minnesamvær etter en begravelse.
Jeg fatter ikke at folk ikke kan slå av telefonen sin litt oftere. Man må ikke være tilgjengelig hele tida uansett hvor viktig man føler seg. Jeg hadde min telefon avslått i hele går. Ungene var instruert til å ringe til faren sin hvis det var noe de lurte på i den halvtimen de var alene etter skolen før faren kom hjem og alle andre samtaler var uviktige i den settingen jeg var i i går. Derfor var telefonen avslått, selv om det i går innebar at hele firmaet var utilgjengelige. Både jeg og sjefen sjekket telefonsvarerne våre i går kveld og konstaterte at ingen hadde lidd noen større nød selv om vi var utilgjengelige en dag. Det lå forøvrig beskjed på alle telefonsvarerne om at vi hadde stengt pga begravelse, så folk visste hvorfor vi ikke svarte.
|