Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)
Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.
unnskyld, men det ble litt for banalt. Det er vel kanskje noe med budskapet bak det hele som også må med i betraktningen her. Og jeg ER skeptisk til noen av sidene ved jula.
At salget er tapt er helt greit. Jeg har ingenting spesielt imot Halloween, men jeg har heller ikke sansen. Jeg registrerer at Nille flommer over sv masker og sukker resignert.
Når det er sagt, vet jeg ikke om hallo venn er kirkegreier. Det er som sagt ikke det vi kaller det som skjer i menighetshuset her. Og jeg tenker at et alternativ for de som ikke har sansen - hva er det som er så irriterende med det da? Min jente er redd for alt mulige skumle greier, og da er det bedre å ta henne med på noe som er lystbetont for henne enn å sitte her og vente på barn som skal komme på døra og som hun kanskje blir skremt av.
Går det ikke an å godta at man velger det som man tenker er best og gøyest for barna sine?
Jeg sa ikke at jeg ikke godtar det, jeg bare lurte på hvem som egentlig står bak og hva motivene er. For oss er det uaktuelt å delta på fester på menighetshuset eller i pinsemenigheten, men hva andre gjør bryr jeg meg ikke om. Jeg er ikke overvettes begeistret for Halloween jeg heller, men jeg har innsett at det har kommet for å bli, så jeg kjøper nå inn snop og kommer helt sikkert til å kjøpe gresskar og sånne greier når ungene blir større. En kan liksom ikke stange mot en "ny" tradisjon i 20 år bare fordi det ikke var sånn da vi var barn, og selv om jeg synes det er mye koseligere med jule-/nyttårsbukk. Men altså, HalloVenn eller Halloween bryr meg mindre. Hallo Vin høres veldig fint ut, bare ikke i år. /