Sv: Gratisprinsippet i skolen
Det er tydelig at i klassen til min datter så står det ikke på penger....vi var på foreldremøte i forhold til skoletur de skulle på i vår. De hadde også spart, men det var litt for lite, slik at alle måtte betale litt for turen. Det var vel snakk om 600 kroner. Jeg tenkte jeg kunne spørre om vi ikke kunne sette en grense for lommepengene de skulle ha med seg....og ordstyrer syntes det var en god ide og kom med forslag om en minimumsgrense på 500 kroner. Jeg hadde ikke akkurat tenkt på en minimumsgrense da...heller en maxgrense....hadde tenkt litt på hvor mye jeg skulle sende med og hadde tenkt på 300 kroner.....men det var tydelig smålig av meg....og i steden måtte jeg hoste opp et par hundre til....i tillegg til det vi måtte betale for turen....og turen til håndballcupen helgen etter....som kostet enda mer og krevde mer lommepenger.....det er ikke lett å ha lite penger....håper det blir bedre når jeg er ferdig med utdanningen....i mellomtiden får jeg prøve så godt jeg kan å henge med på pengekarusellen 
|