Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-12, 20:30   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etterlysning: Juleglede savnes

Jeg e-e-e-elsker jula. Jeg gjorde det ikke før, da følte jeg egentlig mest at jula var stusslig fordi de kollektive forventningene til hvor fantastisk jula skulle være var langt fra å innfri. Etter at jeg fikk barn (sammen med en veldig juleentusiastisk mann) har jeg begynt og elske jula.

• Vi er glade i tradisjonell og glorete (ikke minst glorete! Jeg elsker glorete!) julepynt, og pynter hus, tre og barn (de kommer til å hate oss for det om noen år ) i henhold til det.
  • Vi har kuttet veldig på julegaver, bare til de nærmeste. Vi sørger for at hverandre og ungene har noe de blir veldig, veldig glad for under treet, men prøver å ikke ta av.
  • Julegavehandlinga gjøres på nett og i god tid på forhånd.
  • Jeg har etterhvert trappet ned, og i år kuttet ut gavekalender. Det blir for mye, både i tid og penger, og da velger jeg det bort. Det er greit for ungene. (De får to kjøpekalendere på deling da)
  • Jeg outsourcer julebaksten og all annen julematlaging som kan gjøres på forhånd til slekta. Vi er glade i tradisjonsmat, men har trangt med tid til å gjøre det selv, men har heldigvis familie som gjør det for oss med glede.
  • Vi lager corny juletrekurver, pepperkakehus, går på juleteater og lager snølykter. Vi gjør de morsomme juleforberedelsene.
  • Jeg er på et jobb-julebord, alt annet julerelatert på jobb ryker til fordel for familie.
  • Alle de ørten juleavslutningene er et stress, men akkurat det er det ikke så mye og gjøre med, tror jeg. Vi har fire unger, så det blir jo en del.
  • Vi har fokus på kos, ro og gjøre ting sammen i jula, og det er det vi gleder oss til. Det høres veldig klisje ut, men det er sånn, og jeg er fryktelig glad for at vi har klart lage så fin jul. Vi sover lenge, spiser lang frokost, leker ute, spiller spill, bygger lego, lager fancy middager og sånt om dagene, og om kvelden drikker vi vin, spiser krumkaker og leser bøker. Ved juletreet. Og den ufattelig kitchy juleduken mamma har sydd til meg.
Ah, jeg gleder meg sånn til jul!!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat