Sv: Hvordan er det i Vestfold?
Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.
Tenker du på å bo i Sandefjord eller Larvik også bruke Steinerskolen på Nøtterøy? I så tilfelle er det helt døfødt. Eller er det Steinerskole i de andre byene også? Skal du bruke Steinerskolen på Nøtterøy så må du bo på et sted på Nøtterøy nesten. Det er en helt syk trafikk ut og inn til Tønsberg fra Nøtterøy på morgenen og ettermiddager. Det er kun ei bru over dit og man må gjennom byen for å komme til denne brua. De planlegger andre løsninger som kan bli aktuelle etterhvert, men det har de gjort i 20 år og det kommer ikke til å skje med det første.
Jeg er enig i dette. Skal du bruke skolen på Nøtterøy så er det nok best å bo på Nøtterøy, eller i det minste i Tønsberg selv om du da må beregne litt reisetid. Jeg bor ca. 35 minutter fra Nøtterøy og har hatt mange kolleger som har pendlet derfra og hit hvor jeg bor. De bruker nok en times tid hit med rush og trafikk og det hele. De fleste syns det er overkommelig, men jeg syns ikke det er helt optimalt for barn å pendle sånn daglig altså. Når det er sagt så kjenner jeg barn som har pendlet til Steinerskolen også, uten at de fikk barndommen ødelagt av den grunnen. 
Vi var forøvrig masse på stranda i sommer selv om det ikke var sammenhengende uker med 30 grader i skyggen. Når sommeren er ustabil får man mest igjen om man dropper klagingen over været og heller kommer seg ut de dagene som faktisk er fine. Det var 20 grader i vannet mange ganger i løpet av sommeren, og vi opplevde på soldager at vi hadde både Langeby og Grubbesand relativt for oss selv. Fordelen med å bo i Vestfold er at man er i nærheten av vannet og kan gripe enhver liten mulighet til å få utnyttet glimt av sommervær. Vi har vel og merke alltid minst en uke av sommerferien hjemme - gjerne mer.
Send meg gjerne en PM om du lurer på noe spesifikt. Og så må du jo selvsagt si fra når du eventuelt flytter sånn at vi kan ta en kaffe og sånn. 
|