Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-12, 09:42   #18
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etterlysning: Juleglede savnes

Jeg ser i hvert fall at jeg har senket terskelen veldig for hva vi må være med på. Som Røverdatter dropper jeg så godt som alle jobbrelaterte juleting. Jeg er sosial på jobben, men bruker ikke mye kveldstid på kollegaene mine i desember.

Vi velger en juleforestilling vi har lyst til å se og vi deltar på juleavslutninger i klassene til jentene. Disse er, heldigvis, organisert slik at foreldre og søsken kan være med, så dersom de ikke kommer samtidig så går vi hele familien på begge to og det er hyggelig.

Utenom dette så synes jeg ikke at det er så veldig mange avslutninger. Jentenes fritidsaktiviteter har minimalt med julestyr. Jeg brant meg et år da jeg hadde så mange ønsker om at vi skulle være sosiale og ha det hyggelig og lillesøster tilslutt satte seg på bakbenene og ikke ville være med på mer. Da avlyste jeg alt som var planlagt for uken etter og lærte meg at mine barn ikke får juleglede av å være stresset, men av å ha god tid hjemme. Og derfor gjør vi det slik. Jeg synes at det fungerer. Det hender at det stikker litt i meg for det er så mye morsomt som skjer før jul. Museene har juleverksteder og hver helg er det fint julearrangementer og forestillinger ett eller annet sted. Men når man bor i en by der det skjer mye må man bare gå med på at man ikke får med seg alt. Og førjul skal være hygge, ikke stress.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat