Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-12, 13:52   #125
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Enig i at det er et problem. Kjøttindustrien står for et høyere CO2-utslipp enn all transport tilsammen, inkludert fly, så jeg tenker nok mest over den animalske biten av miljøet. Men jeg prøver selvsagt å være flink på alle områder. Man trenger heller ikke å spise mye prosessert langreist mat for å være veganer.

Og man trenger ikke gasse seg i uetisk, mishandlet kylling morgen, middag og kveld selv om man ikke er veganer. Jeg misliker intenst sånne "dette er forbudt"-ideologier, og syns mange veganere og vegetarianere er veldig selvforherligende i forhold til egne valg (altså generelt, ikke spesielt til deg). Jeg ønsker å tenker fornuftig og prøver å ta gode valg i hver enkelt situasjon, ikke bekjenne meg til en "religion" som fordømmer meg for at jeg hadde en teskjed honning i teen, men ignorerer at middagsretten har blitt prossesert i asia, pakket om i USA og så sent til norge. For å sette det litt (veldig) på spissen. Det ligger enorme utfordringer i forhold til dyrevelferd i kjøttproduksjon i verden, men det er ikke så enkelt og svart hvitt som at de som spiser kjøtt er onde hyklere, og de som ikke gjør det er helgener. Det går an å ta gode og dårlige valg i begge leirer. Jeg velger å spise kjøtt, for jeg mener vi har godt av det og trenger det, men jeg anstrenger meg for å øke andelen vilt og lokalprodusert, og få ned det generelle konsumet.

Jeg vil også spesifisere at jeg på ingen måte tror eller anklager deg for å være en vettlaus forbruker, eller selvforherligene på noe som helst vis, jeg snakker generelt. Jeg vet du legger mer tanke bak valgene dine enn mange