Daglig leder har blitt sammen med resepsjonisten
Jeg har ei venninne som er resepsjonist på et hotell her i byen. Hun har igjen en kollega på samme alder som henne (30) som hun har sett på som en god venn siden de ble kjent.
Nå viser det seg at det har begynt å gå rykter på hotellet om at denne venninna har noe på gang med daglig leder på hotellet, altså hennes overordnede. Dette har selvsagt ført til uro blant de ansatte, og mange mener at dette er fullstendig upassende om det er sant.
Venninnen hennes var på tur til New York her for litt siden, samtidig var daglig leder også borte, de ansatte hadde fått beskjed om at han var dratt på business-tur ang hotellet.
Nå viser det seg at venninnen og sjefen har dratt på kjærlighetstur til NY, og min venn er, forståelig nok, rasende. Venninnen har holdt alle sine arbeidskolleager for narr og fortalt en helt annen historie enn hva som er tilfelle. Det har også kommet fram at venninnen har påvirket sjefen til å sparke to ansatte som hun ikke har kommet overens med. Hun er også den eneste på hotellet som har 100% stilling av de "på gulvet".
Mitt spm blir da; hva er kotyme på et hotell når det gjelder forhold mellom ansatte? Spesielt ansatte i opp-nedadgående linje? Forhold mellom ansatte på samme nivå er en ting, men er det ikke litt flere profesjonelle grenser å forholde seg til når det gjelder over/underorndet?
Nå nettopp fikk jeg bekreftet at de er blitt sammen. Noen mener hun bør slutte. Hva mener du?