Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-12, 19:15   #20
KidOki
Nybegynner

KidOki sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Østfold
KidOki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Daglig leder har blitt sammen med resepsjonisten

La meg prøve å presisere litt her. Jeg var nok litt uklar.

Venninnen (som forøvrig er svensk "arbeidsinnvandrer", uten at det har noe med saken å gjøre) begynte i jobben for ca et år siden, og var da helt ny og fersk i jobben. Hun fikk opplæring av min venn, og de fant fort en vennskapelig tone sammen.

Svensken blir etterhvert svært mislikt på jobben av de med ansennitet fordi hun har en "sjefete" og kontrollerende stil, noe som er upopulært overalt med nyansatte. Etter noen måneder begynte folk å få sparken. Først en mannsperson som hadde jobbet der i syv år, så en nyansatt jente på 20. Så ble en annen nyansatt omplassert. Før svensken kom dit var det fryd og gammen over hele linja, men nå begynner det altså å skje ting.

Min venn får vite av en annen kollega at svensken går bak ryggen på henne og forteller de andre hvor stygg og lat hun er samtidig som hun later som ingenting face-to-face overfor min venn. Hun har også baksnakket de nyansatte når de var på opplæring, det har jeg selv hørt.

Min venn liker selvsagt ikke dette, men lar henne få en sjanse siden de jobber så tett sammen.

Til min venn sier svensken at hun ikke har noen i kikkerten og at hun ikke er interessert i noen andre for tiden. Greit nok.

Så dro hun til NY noen dager før stormen Sandy, og fortalte alle på hotellet at hun skulle dit med en gruppe på 16 personer. Greit nok, ferie er artig.

Min venn har noen papirer som sjefen sitter inne med, som hun trenger. Hun har derfor prøvd å kontakte han de siste dagene for å fikse dette. På onsdag ringte hun han og fikk pussig nok amerikansk telefonsvarer. Den andre DL (de er to) forteller min venn at DL1 er på møte, men bør komme tilbake snart. Det skjer ikke. Grunnen til dette er stormen Sandy, som gjør at han ikke kommer seg ut av NY, men det vet bare DL2.

Så legger min venn to og to sammen og kommer riktig nok fram til at de har reist til NY sammen, og akkurat det er forsåvidt greit nok, som dere sier er det bra at folk finner hverandre.

Jeg tror det største problemet til min venn er at svensken har ljuget og ført henne bak lyset siden i våres, ikke at sjefen er sammen med sin ansatte. Men det er klart, og det er min personlige mening, hun har jo helt klart fått fordeler av å bruke "sin valuta" som en av dere så treffende skrev. Hun har bedre lønn enn andre, hun får de vaktene som passer henne, og ansatte hun ikke har likt har plutselig fått sparken. Dette er for opplagt til å bare være tilfeldigheter.

Det skjer sikkert i mange bedrifter, men det gjør det ikke mer rett for det.

Jeg bør kanskje endre tittel på innlegget, da jeg ser at det kan virke "furtent". Jeg ville bare høre noen andres mening på dette, da jeg rett og slett ikke vet hva jeg skal mene om dette.

Min venn er tilfeldigvis min aller beste venn, så jeg vil vite hva jeg snakker om når jeg snakker med henne om dette.