Sv: Norske foreldre gjør forskjell på jenter og gutter
Opprinnelig lagt inn av Blå, her.
Jeg håper at dette var ment som tøys, for hvis ikke så tar jeg en Teofelia med et høyt og rungende VISSVASS.
Om du faktisk mener at småsnekring, bilhold og gressklipping i det hele tatt kommer i nærheten av den mengden arbeid som det daglige husarbeidet, matlaging, klesvask, rydding, gulvvask, etc gjør så har du i hvert fall en virkelighetsoppfatning som er langt fra min. I en gammeldags bondehusholdning kan jeg gå med på at arbeid utenfor huset og inne i huset var omtrent like arbeidskrevende, men i en moderne enebolig er det det ikke.
Jeg mener ikke det, og jeg skrev ikke det, men du vil gjerne dra det såpass langt?
Poenget er at en del ting som menn typisk gjør ikke "regnes som husarbeid". Men det er oppgaver som må gjøres, og det tar tid.
Jeg deltar på mye i huset - oppvasken, klesvask, rydding, støvsuging, stell av unger, fiksing av mat osv osv osv, men samtidig er det en del oppgaver som bare er fordelt - og som nok også er mest effektivt å ha fordelt.
Men det er oppgaver som tar tid det også, og det er ofte en del ting som ikke tenkes gjennom hvis man skal se en totalt fordeling i det. En del ting er kanskje ikke noe som gjøres så ofte, men når det gjøres kan være ganske langvarige oppgaver - det kan gjelde innenfor f.eks. oppussing, vedlikehold av huset, fiksing av ved, bilholdet, snømåking og en haug andre ting. Jeg sier ikke at dette er oppgaver som tidsmessig overgår alt det andre, men det er oppgaver som tradisjonelt ikke blir regnet som "husarbeid", men bør tenkes på hvis man eller skal se for seg en fordeling av alt det andre.