Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Hvis det serveres "ordentlig" mat, er det jo supert. Men akkurat det stiller jeg meg tvilende til.
SFO serverer mat til ungene hver dag. Og jeg tror at de er relativt flinke gitt ressursene de har tilgjengelig, men matpakka jeg sender med snuppa har en langt bedre ernæringsmessig sammensetning enn den maten hun får på SFO. På den annen side; det finnes unger som får "loff" med nugatti i matpakka hver dag (ja, de finnes), og for dem vil jo skolemat innebære en klar forbedring.
Javisst finnes de!
I tillegg spør snupp stadig om å få mr.lee med seg til lunsj fordi det har andre unger med seg! Ikke i tillegg, men kun det!! 
Det er mange barn som ikke spiser matpakkene sine pga at de får noe de ikke liker eller ønsker.
Lærerne/assistenter kan ikke tvinge i barna mat, kun motivere og prøve å forklare hvorfor mat er viktig om de setter seg på bakbeina. Det er så vanskelig for man ser jo at de faller sammen, de er uoppmerksom og få ting går inn.
(jeg bruker å si til barna at de må si ifra hjemme hva de ønsker på brødskiva og lar de ikke kaste maten slik at foreldrene ser at maten ikke er spist.)
Tenk å gå så lenge uten mat. Ikke sikkert de spiste frokost heller..
|