Sv: NAV-Foreldrepermisjon
Opprinnelig lagt inn av Koko, her.
Ååå, er det lov å si at dette innlegget gjorde meg oppriktig glad!!
Jeg vil bare slenge inn en kommentar om at det er viktig å huske ekstra skjema om dere skal utsette pappapermen. Vi mistet egentlig vår med eldstemann. Ved hjelp av svigermor som er jurist i offentlig sektor fikk vi heldigvis hanka det inn igjen. Tragisk at det skal være slik!
Vil også anbefale å følge NAV Foreldrepenger på facebook, de er faktisk veldig flinke!
Signerer HV og dette - samt føyer til at vi er begge jurister, jobber begge i staten/offentlig sektor, sambo har doktorgrad i juss og seminar i forvaltningsrett - og det tok oss tre runder med innsending av skjema før det ble riktig. Til slutt jukset vi det til i samråd med en NAV-person som innrømte litt forsiktig at "Joda, skjemaene kunne være litt vanskelig å skjønne for enkelte ja...". Tidenes understatement. 
Det er faktisk en av de tingene som er på min contra-liste med tanke på et barn nummer tre. Langt over fødsel og svangerskapsplager.