Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-12, 14:44   #125
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Vi har vel kommet frem til at 80% dekning er den beste løsninga for oss, ettersom vi havner så langt fra barnehageoppstart hvis vi skulle tatt 100% dekning. Økonomisk er det ikke sikkert det lønner seg, men det viktigste er at det går opp med datoene sånn omtrentlig. Vi klarer oss fint med litt mindre inntekt for et års tid. Jeg har termin 18. mars så vi beregnet dårlig

Sånn har vi tenkt å gjøre: Jeg tar ut hele min permisjon (far har to uker med lønn fra arb.giver etter fødsel, pluss at han har mye avspasering som han kan overføre og dermed få ca en måned hjemme sammen med meg i starten), deretter tar far ut sine 12 uker (og da havner vi i 2014, 57 uker til sammen), så tar jeg ut ulønnet permisjon (har ikke talt ukene her) og deretter ferie overført fra 2013, og så satser vi på å få til noe ferie sammen før oppstart som er 20. august her i Stavanger.

Det må da gå smertefritt i forhold til NAV og regler, så lenge vi ikke putter ferien inn i permisjonstiden eller utsetter fedrekvoten? For oss betyr det ikke så mye hva som kommer i hvilken rekkefølge ettersom vi likevel må løse kabalen frem til 20. august. Forsøker selvsagt å ta ut minst mulig ulønnet permisjon siden rettigheter og feriepengeopptjening bortfaller den perioden.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat