Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-12, 09:23   #86
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Litt artig å lese denne tråden og alle motforestillingene mot lilla fordi det er for kirkelig. Jeg har i grunnen samme forholdet til at lilla er adventsfargen som jeg har til feiring av jul i det store og hele. Jeg har tatt med meg de tradisjonene jeg likte fra barndomshjemmet mitt og tilført det jeg har ønsket selv i tillegg. Mye av julefeiringen vår har elementer fra kirken og kristendommen, det er jo helt selvsagt ettersom det er det vi rent kulturelt har hatt tilgang på. Jeg syns ikke det er noe som er mer greit eller ugreit i så måte, men jeg er ateist og har ikke noe kristent forhold til noe av symbolikken vi bruker, men jeg har et sterkt kulturelt forhold til det og mange personlige preferanser, minner og følelser. Det å tenne adventslys i seg selv er jo sterkt knyttet til kristne og jødiske tradisjoner og det blir ikke mindre kristent av å bruke hvite lys liksom.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat