Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-12, 23:00   #27
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg har ikke lest hele bloggen, kun dette blogginnlegget, har sett noen poste det på Facebook også. Jeg syns det er helt fint at man på denne måten kan sette ord på hvordan fattigdom i velstående Norge kan oppleves, og jeg syns det er litt smålig av dere å være rask med å klage over sutring og baktanker om å motta penger/gaver. Iallefall så lenge han er anonym.

Det er mange som ikke tenker over at flere nordmenn enn vi tror, gruer seg til jul fordi de ikke har råd til alle innkjøpene i form av gaver og ekstra mat, kos og oppdatert julepynt. Og barnas forventninger og skuffelser må være det verste. Det er fortsatt en skam å være fattig i Norge. Man opplever stadig forståsegpåere som skal tenke og mener noe om det; hvorfor har du ikke planlagt bedre/du hadde vel ikke råd til å dra til frisøren/kan dere ikke flytte til en billigere bolig/hvorfor fikk dere barn/skaff deg en jobb osv.

Blogginnlegget og noen lokale hjelpe-til-fattige-organisasjoner som jeg tilfeldigvis kom over på Facebook har faktisk fått meg til å handle litt idag: Har ryddet vekk endel av barnas leker og skal pakke dem inn som julegaver, og levere det + klær til en lokal organisasjon. Istedet for med bussen til Litauen (eller hvor den skulle) som jeg har pleid.

To ganske nære slektninger har kommet meg i forkjøpet spurt om vi skal droppe julegaver til voksne, pga unødvendig pengebruk, vi har jo det vi trenger osv. Syns det er helt flott. Vi nordmenn tar jo alltid helt av når det gjelder pengebruk i desember, kanskje på tide igjen å reflektere litt over bruk og kast-mentaliteten vår.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat