Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Ja, på en måte. I hodet. Og der står det at alt jeg gjør skal jeg gjøre fordi jeg har lyst. Det innebærer å pynte (=kos), bake hvis jeg har lyst og kjøpe litt julegaver (men det blir minimalt og overlatt til mannen.)
Min er også i hodet. Egentlig ville jeg bli ferdig med maling av gangen (3 etasjer) og trappa før jul, men det skjer ikke, så det får bli utover på nyåret.
Men ellers er det jo det vanlige; julegaveinnkjøp, baking av 38475672 julekaker, menyplanlegging, diverse middagsinvitasjoner med venner og familie (jeg elsker å ha middager her), vasking osv. Det skal skinne her før lørdag, da all pynten kommer opp, og så er det alltid sånn at jeg bruker hele dagen 23. desember på å shine opp huset og gjøre alt klart til morgendagen, før jeg lager noe digg kveldsmat og vi setter oss ned i kjellerstua for å se Polarexpressen. DA er det jul!!! 
Og når ungene skal legge seg, henger de opp hver deres julestrømpe på døra og legger seg i senga med sommerfugler i magen, og da fyller jeg opp strømpene og legger en pakke under når de har sovnet (eldste vet jo at nissen ikke finnes da). Og så legger jeg alle pakkene under juletreet slik at barna ser dem når de står opp, og at julekakene og safta vi satte på spisebordet til nissen kvelden før, er spist opp. Gruer meg til den dagen mini finner ut at nissen ikke finnes, det er jo så koselig!