Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-12, 22:43   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[2012] 5. desember: Let them drink champagne

Fru Upper-West-Side og Fru Hamptons satt med sin It's-five-o'clock-somewhere-gin og tittet utover New York. -Jeg fikk besøk av min gode venn Herr Kwaanzanissen i går. Han lurte på om vi kunne hjelpe ham med å gjøre noe for de vanskeligstilte! sa Fru Upper-West-Side. -Tenk så mange som fryser og som ikke har strøm nå etter Hurricane Sandy. Hvordan skal de komme i julestemning? Fru Hamptons ristet trist på hodet før hun lyste opp; I know! We kan arrangere et veldedighetsball!


-Husker du ikke hva som skjedde med vår gode venninne Ingeborg der oppe i det kalde landet i nord da hun gjorde det? Folk ble rasende. Og du vet, i Norge har alle det kaldt hele tiden, så du skal ikke se bort i fra at de vil reagere på samme måte her nå, så kaldt som det er, sa Fru Upper-West-Side.
-Fryser de virkelig hele tiden? undret Fru Hamptons.
-Ja, det har virkelig gått nedenom og hjem med dem der oppe. Jeg hørte at nå er det de som må motta hjelp fra Afrika! Fru Upper-West-Side nikket megetsigende.

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)



Fruene nippet videre til ginen foran den digre peisen mens de tenkte så det knaket. Fru Hamptons sa: Vet du, jeg har hørt at folk der ute ikke har vann engang, nå etter Sandy!
-Men kan de ikke drikke champagne da? spurte Fru Upper-West-Side overrasket - Det både varmer og lesker, syns jeg. To fluer i en smekk, so to speak!


Fru Hamptons lente seg over til Fru Upper-West-Side og hvisket høyt: De har ikke champagne heller!
-Har de ikke champagne? Oh my god! We må gjøre noe!

Fruene fortsatte å diskutere. Hva kunne de gjøre for de som trengte julestemning og ikke engang hadde champagne? Plutselig lyste Fru Hamptons opp. - I've got it! I garasjen har jeg fremdeles Champagnefuglene jeg importerte fra Frankrike til min store 4th of July-fest. De er nesten som brevduer, bare at de deler ut champagne i stedet. Jeg ringer gartneren min med en gang, han har holdt liv i dem siden.
- What a brilliant idea! svarte Fru Upper-West-Side.


En time senere ringte det på døren, og utenfor sto gartneren med et digert fuglebur med et teppe over. Ut fra under teppet fløy det fjør og banneord. Fruene så på hverandre. Var dette den eksklusive, franske Champagnefuglen? Gartneren forklarte at dessverre hadde hønsehuset Champagnefuglene bodde i blåst bort med Sandy, og ingen hadde sett dem siden. Men en diger fugl hadde overlevd. Gartneren dro bort teppet og fruene gispet. Dette var da ingen Champagnefugl! Det var en –en –en italiensk, gullfarget Proseccofugl! Med store jobstopper-tatoveringer* på halsen og et fryktelig språk! Disse vulgære italienerne!


-Jaja, sa Fru Upper-West-Side. -Jeg tviler på at de vanskeligstilte vet forskjell på champagne og prosecco. Og denne Proseccofuglen virker hardfør nok til å fly ut til alle de stedene i New York Champagnefuglene ikke hadde turt å bevege seg i. Nå blir det jul for alle!


* http://www.urbandictionary.com/define.php?term=job%20stopper

Du trenger (korken kan byttes ut med nesten hva som helst. Mandler i nøtteskall for eksempel):

(kommentar fra sidelinja: Hva skal du lage egentlig?)

Tegn opp lua ved å rulle korken over og tegn etter:


Klipp til et lite nebb av filt eller papp og lim på. Hvis du syns italienern gaper for mye, lim igjen nebbet hans litegrann. Tegn på øyne.


Lim på nisselua (dere ser tatoveringen i nakken godt her):


Hvis du har, kan du stappe litt fyll inni lua for å få den til å se pen ut. Etterpå limer du igjen eller syr igjen lua:


Lag to bein av ståltråd, f.eks. den som var rundt korken. Jeg hadde ikke den lenger, og måtte bruke annet.


Lag to hull til bena, fyll dem med lim og stapp bena inn.


Tadaa!

__________________


Sist redigert av Tallulah : 09-11-13 kl 16:06.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat