Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-12, 12:52   #18
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Men er det ikke da den som påminner, som teknisk sett utøver justisen? Og dette er jo litt av utgangspunktet mitt, faktisk.

Men ofte er det jo flere som kommer med påminnelser, og gjerne folk som ikke er moderatorer. Etter det jeg har sett ihvertfall. Og da fungerer jo selvjustisen. Noen ganger må en moderator komme med en liten oppfordring før ting går for langt, og at folk tar det til etterretning, lytter og deretter tenker igjennom det de skriver, er jo også en del av selvjustisen.

Om en moderator hadde kommet å sagt at "Dette har gått for langt. Jeg lukker saken." Da stanser man all mulighet for å rydde og prøve å dra diskusjonen tilbake på et saklig nivå. Jeg tror egentlig aldri jeg har opplevd det her på FP at det har gått så langt, men jeg har opplevd det på andre forum. Og det er utrolig frustrerende. Derfor syns jeg selvjustisen fungerer veldig bra her. De aller fleste som bruker forumet vil diskusjonene skal holde seg på et saklig nivå, med rom for stor takhøyde, så lenge ingen blir for personlig ufine.

Og om det er en moderator eller en annen som kommenterer. "Dette var fint innhentet" eller bruker ordet "Fin forumjustis", så syns jeg det er en fin måte å minne oss på hvordan vi ønsker å diskutere.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat