Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-12, 15:29   #11
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Dette svaret er det første svaret noensinne på FP jeg har blitt lei meg av, rett og slett. Det viser vel kanskje bare at jeg ikke er så distansert til nettforum som jeg har trodd.

Jeg tror jeg lar diskusjonen være, jeg klarer ikke helt å få frem det jeg mener, og da blir det bare tullete å forsette å prøve. Og i lys av andres spørsmålstegn ved roller på forum og sånn, så var det kanskje dumt å spørre nå, med tidligere debatter friskt i minne. Mitt utgangspunkt var et ganske annet.

Jeg hadde ikke tenkt å kritisere noen, men skjønner jeg har formulert meg klossete. Beklager.

Billa, nå lurer jeg på om du kanskje leser ting endel krassere enn det er skrevet? Jeg får litt følelsen av, og korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, at du gikk veldig i forsvar da du fikk tilbakemelding på at du var blitt oppfattet som kritisk, og at du har lest resten av tråden gjennom de defensive brillene?

Det Røverdatter(?) presiserte ganske tidlig var jo nettopp det at selv om hun synes det du skrev var kritisk, så var sa hun ikke noe hverken om at det var utidig eller unødvendig, og heller ikke negativt.
Du ba om en forklaring på hvor du ble oppfattet kritisk. Jeg snakker selvfølgelig bare for meg selv, men sånn ser jeg på det: I det øyeblikket du sier at noe burde gjøres annerledes enn det blir gjort, så er det kritikk. Ikke nødvendigvis krass kritikk, eller negativ kritikk, men kritikk none the less. Det betyr ikke at du blir oppfattet slem eller krass eller spydig. Bare at du kom med en mening om at ting kunne/burde/skulle vært gjort annerledes. Og det har du lov til både å mene og si.