Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?
Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.
Nei, det er ikke uvanlig. Og det skal heller ikke den stakkars lille jenta få følelsen av. Kanskje de gamle tantene tenker så gammeldags at hun slutter nok med bleie bare den er våt og ubehagelig nok.
Men hvorfor satt hun i regntøy i snøen? Hadde hun vinterdress hengende? Var det foret regntøy? I våt snø kan en foret regndress med ull under være ok, dersom man ikke har en vanntett vinterdress. Men regndress i mange minus i snøen, og en søkkvåt bleie er det ikke rart hun får stadig UVI... 
Med alle de nevnte situasjonene og holdningene du har opplevd fra denne barnehagen; i tillegg at du ser at datteren din er blitt mer stille og innesluttet, og gråter mye ved levering (vil hun aldri i bhg?), ville jeg latt dagmammen passe på henne. Som Taien skriver - inntil dere finner en bhg med godt rykte. Forhør deg litt med andre. Kanskje finnes det noe åpen barnehage i området som dagmammaen kan ta med barna i, slik at jenta di kan treffe andre barn?
Ellers støtter jeg fremgangsmåten til Inagh + dette om nyutdannede pedagoger som gjerne vil, men møter massiv motstand av de som har vært der i ørtibørti år med inngrodd tankegang og rutiner. "Vi har gjort det sånn i alle år!" er argumentet jeg selv har møtt på som nyansatt i barnehage med forsøk på nytenkning. Det er frustrerende og uprofesjonelt.
Klem fra sykepleier i førskolelærerstilling.
Ho har nettopp fått ny vinterdress, foret og vind/vann-tett.. Så ikke vet jeg..
Somregel kommer stillheten seg utover kvelden de dagene ho har vært i bhg, på fridagen hennes er ho i topp humør!! 
Idag plukket jeg med meg alt av regntøy og gummistøvler, så skal ikke være mulig å ta feil, har skrevet ut en "plan"' hvor jeg presiserte hvordan ho skal være kledd ute, og hvor oftet ho skal smøres, byttes på og lignende, uttryktet meg klinkende klart at disse rutinene SKAL følges..   
Men jeg tror nok ikke dette er den løsningen som vil fungere, regner meg at det er tilbake i gamle spor relativt raskt...