Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-12, 13:58   #76
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.942
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Jeg har tenkt litt på denne.

Jeg kan absolutt se at det hender at man blir litt for forsiktig med å trekke frem religiøst innhold eller sette krav om at barn og voksne skal måtte forholde seg til at vi mener og tror forskjellige ting her i verden. Vi blir simpelthen litt for opptatt av å ta hensyn og av og til gjøres det meningsløse ting i denne sammenheng. Som skolen i fjor som hadde midvintersmarkering og nektet elevene å gå i nisselue.

Likevel så foretrekker jeg et samfunn der man prøver å ta hensyn og vurdere hvordan det man sier og gjør påvirker andre, selv om det av og til går litt langt, fremfor et samfunn der majoriteten turer frem, insisterer på at deres sannhet og realitet er det eneste som teller eller som trenger å fremheves og der mindre grupper blir stående usynlige og ikke deltakende.

Vi har ikke så lang erfaring med å være et samfunn der man tar hensyn til andre. Vi, som mange av oss gikk på skole på 80-tallet, var vel et av de første kullene der man i det hele tatt vurderte at ikke den norske befolkningen var en fullstendig homogen masse, slik at det som var rett for læreren av nødvendighet også var rett for alle elevene. Våre barn møter et mye mer sammensatt samfunn og må lære seg å forholde seg til andre krav og ønsker. Og vi må simpelthen lære oss å balansere litt.

Men, for å gjøre et langt argument kort, jeg foretrekker et samfunn der man prøver å ta hensyn til andre, selv om det av og til blir litt smålatterlig, fremfor et samfunn der man hverken prøver, eller ønsker, å ta hensyn til andre.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat