Sv: Bør ikke humanistene ta ansvar snart?
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Hæ?
Det er da vitterligen humanetikerene som ønsker å avskaffe alt som har med den relgiøse delen av jula å gjøre, i skole/barnehage.
Og ja, jeg mener HEF er ryggløse og tildels feige som ikke fronter sitt syn og tar ansvar for at det er DE som har fjernet kristendomsfaget, julegudstjenesten og de kristene før maten sangene.
Jeg savner å se lederen i HEF over hele forsiden av VG, og med overskriften "jeg vil ha julegudstjenesten ut av den norske skole".
Det hadde vært spenstig.
Det du skriver her gir ikke mening for meg. Fjernet hva, fra hva da? Eller jo, når jeg ser nærmere på det du skriver:ja, de ønsker selvsagt å ta ut de forkynnende elementene av julefeiringen på skolen og barnehagen, det betyr da ikke at de eller muslimer eller andre av andre religioner nødvendigvis blir støtt av kristne julesanger eller ei julekrybbe sånn ellers. Det er så vilt og ekstremistisk at jeg har ikke ord. Og du tror at vanlige muslimer eller humanetikere faktisk mener dette?
Jeg husker en ansatt i vår barnehage ble støtt av at det ble sunget en muslimsk sang i anledning eid, og gikk til lokalavisa. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du mener at HEF skal ta noe ansvar, og hva de eventuelt skulle gjøre, i retning av hva da?