Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-12, 12:36   #1
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Hva får du julestemning av?

Jeg sliter litt til tider, med å komme i julestemning. Men en ting pleier å hjelpe, og det skjer i dag:
Vi har en deilig juletradisjon, foreldrene mine, søsteren min og jeg. En gang før jul er vi sammen, bare vi 4. Det er nemlig ikke så ofte. Som regel er det noen menn og noen barn med også. Men i dag er det bare oss 4.

Så går vi på Oslo filharmoniens julekonsert i Oslo konserthus. Med hele det store filharmoniske koret. Og en sal full av folk. Med julesvisker, tekstlesing, og det vakreste av alt: Deilig er jorden. Som alltid starter med 1. vers kun med koret (og kanskje noen strykere) 2. vers med kor og hele orkesteret, og 3. vers med kor, orkester, hele det store, store orgelet og alle i salen som reiser seg og synger med.
Ah! Hele den kvinnelige delen av familien griner, deretter går vi ut og spiser en bedre middag. Og så er det jul!

Og i morgen er det Nøtteknekkeren i Operan.

Jo, det skal bli jul i år også.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat