Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-07, 10:19   #17
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forby sex-kjøp

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Så lenge det er lov å selge syns jeg også det må være lov å kjøpe. På en måte er det fristende å forby prostitusjon i det store og hele, men i realiteten vet vi jo at det ikke nytter. Da bare blir de usynlige, og det tror jeg ikke hjelper noen.

Det er ikke nødvendigvis slik at i alle kriminelle forhold er alle parter straffbare. Ta feks dette med at 16 år er den seksuelle lavalder og det i utgangspunktet er forbudt å ha sex med noen under 16. Dette betyr ikke at i et forhold mellom en 30 åring og en 15 åring at begge blir straffet.

Selv er jeg usikker. Jeg er usikker på dette med "signaleffekten" - er det mange som synes det er OK med prostitusjon i dag, da? Problemet med at miljøet blir "hardere" og mer "sjult". Og sist, men ikke minst: Har ikke Sverige nettopp gjort noe? Hvis det siste stemmer kan det være lurt å avvente for å se hva som skjer der.