Tråd: Hund og kanin
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-12, 13:27   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund og kanin

Kaninen er antakeligvis vettskremt for hundene. Noe annet er svært usannsynlig med mindre kaninen har vokst opp med hunder. Kaniner er byttedyr og reagerer ofte med å ligge helt stille når de blir redde. De kan se rolige ut, men er gjerne paralyserte av redsel.

Hund og kanin kan gå bra, men min erfaring er at det er en vanskelig kombinasjon, spesielt med hunder med utpregede jaktinstinkter.

Jeg regner ellers med at dere har tenkt grundig gjennom hvorfor dere skal ha kanin og hva formålet med anskaffelsen er? Kanin er nok det mest misforståtte kjæledyret vi har og det er særdeles dårlig egnet som kosedyr for barn, iallefall om man bryr seg bittelitt om hvordan kaninen har det. Det er få ting som er tristere i en kjæledyrsammenheng enn kaniner som tilbringer sine liv innestengt i trange bur for kun å slippe ut hver gang et barn finner det for godt å herje med den. Kaniner hater å bli løftet, båret og det er direkte naturstridig for de å bli holdt fast på fanget.

Det kan godt hende du vet dette like godt som meg, men jeg benytter anledningen til å spre litt folkeopplysning.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat