Vis enkelt innlegg
Gammel 26-12-12, 01:30   #88
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva fikk dere for noe fint da?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er strålende fornøyd. Jeg fikk bare lyst å spørre om en ting: Hvor vanlig er det å få et høyt kontantbeløp av foreldre og svigerforeldre? i løpet av de siste årene har jeg lagt merke til at mange jeg kjenner får tusenvis av kroner av foreldrene sine til jul. Siden jeg nå leser om sofaer og sydenturer, så lurer jeg på om det stemmer også blant dere?

Både mine foreldre og svigerforeldre sitter godt i det, men vi får konsekvent gaver (ofte penger) til en verdi av 1000 kroner til jul. Altså til mannen og meg felles. Jeg er mer enn glad for dette, det er ikke et misunnelsesspørsmål jeg kommer med.

Foreldrene våre har god økonomi, og spesielt mine foreldre er opptatt av at vi skal få nå når vi trenger det, og at de ser at vi har glede av det. (Vi kan ikke ta det med i graven allikevel som min mor sier.)
De fikk aldri hjelp av sine foreldre, og er opptatt av at de vil gi nå, så lenge de har økonomi til det. (Sydentur spanderer de på oss tre søsken med familie, og de er selvsagt med selv. Utrolig kjekt, det har de gjort noen ganger.) Vi får slett ikke slike gaver/summer hver jul.

Svigers gir store summer en gang i blant, men heller sjelden. Normalt gir de 1000 kr til meg og mannen som vi kjøper noe til oss selv for.

Vi forventer ikke slike store gaver, men setter selvsagt stor pris på det de gangene vi får det. Det betyr ikke at vi ikke synes det er flott med 1000 kr de gangene vi får det, hvilket er de fleste gangene.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat