Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-12, 19:41   #8
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det skal jeg prøve. Jeg visste ikke det om mosjonering. Jaja, jeg er jo treig i sessen uansett. Det som forekommer meg vanskeligst, er hvor mye tid hjemme for å få valp. Man må jo enten være lærer med lang sommerferie ellerha råd til permisjon uten lønn for å ha klare det. Hmm. Vi har ikke mulighet til å dra hjem på dagtid eller ha med valpen på jobb. Eldstegutten år kommer hjem fra skolen i totida, men det blir kanskje for lenge for en valp.

Vi har hatt to valper. Den første valpen fikk vi da ingen av oss var lærere, og den kom til oss i forbindelse med påsken. Det vil si at vi hadde halvannen uke fri - så måtte hunden være alene hjemme. Det gikk helt strålende. Det skal sies at denne valpen var 12 uker da han kom til oss, vi spurte om det fordi vi gjerne ville kombinere valpen med ferie.

Den andre valpen fikk vi i sommer - ni uker gammel. Han var hjemme med oss i halvannen måned, så var han hjemme alene - problemfritt. I løpet av den halvannen måneden var han med oss til Stockholm og til Vestlandet, også problemfritt.

Det er viktig at man ikke presser valpen for mye - f.eks. når det gjelder mosjonering - de første ukene/månedene. Men du trenger ikke vente et år før du går lengre turer altså, det har i alle fall ikke vi gjort.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat