Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-12, 01:45   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noen som driver med pjoning og hakking?

Jeg pjoner, hakking er jeg ikke veldig god på.

Men når jeg lager f.eks. vanter eller pulsvarmere gjør jeg som følger:

Jeg bruker garn Fritidsgarn e.l., garnet må være tykt, tykk heklenål str 6 (til dame) og str 8 (til herre).

Legger opp 30 masker, pjoner "vrangborden", dvs. jeg huker tak i den bakre delen av masken, etter 5-6 runder starter jeg med selve votten/pulsvarmeren, da huker jeg tak i den fremre delen, det er viktig at du får med alle maskene rundt, kan være greit å merke av starten på omgangen og telle antall masker med jevne mellomrom, det er fort gjort å hoppe over en maske. (Spesielt når du bruker en så tynn nål som 3,5) så legger jeg ut hver 2. omgang 3-4 masker, frem til jeg kommer til tommelen, deretter pjoner jeg ca full lengde før man begynner å "felle" av. For å få votten myk og god inni vrenger jeg votten og børster en opp med en neglbørste.

Bildet er lånt, men for å vise hva jeg mener med "vrangbord":

Her var det ett fint mini-kurs på pjoning: http://stellacharming.wordpress.com/...kurs-i-bilder/

Sist redigert av Fløyel : 30-12-12 kl 01:53.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat