Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-12, 16:05   #8
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Margrethe Munthe i dagens barneoppdragelse?

Jeg synger dem i barnehagen for ungene der og favorittene er "nei, nei gutt" og "Jeg springer straks." De er morsomme i dagens kontekst. Det synes både jeg, ungene og foreldrene, stort sett.

Dere kan jo bare prøve å synge "nei, nei gutt, dette må bli slutt" med rynkede bryn og luresmil. Det framkaller latter hos de aller fleste. Og den fineste julesangen er den om den triste nissen som blir glemt og ikke får julegrøt. Ungene blir så lei seg, men så går det bra til slutt. Mannen husker at han gråt når han hørte den som liten gutt. Det er fint med sanger som vekker litt følelser, men det må selvfølgelig gå godt til slutt og det gjør det jo.