Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-13, 12:50   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tar du vare på av ting til barna dine?

Hjemmestrikkede klær tar vi vare på (men låner dem gjerne ut til yngre søskenbarn). Andre ting er det vanskeligere å lage fornuftige grenser for, som du er inne på. Foreløbig er alt av barnebøker og kosedyr fremdeles fremme på rommet; på sikt vil nok dette pakkes vekk, og da vil vi ta vare på de kosedyrene han var spesielt glad i, og kvitte oss med resten. Sko og vanlige klær, og ski og trehjulssykler og slikt, blir ikke tatt vare på av sentimentale grunner. Bøkene beholder vi nok, kjenner jeg oss rett, med mulige unntak for bøker han overhodet ikke har brydd seg om og/eller bøker som ikke er gode i det hele tatt. Skolesaker må vi ta en opprydding i etter hvert - vi kan jo ikke ta vare på alt! Bøker med lesestykker i, og skrivebøker der han har skrevet stiler og slikt, det vil vi nok ta vare på, men neppe oppgavebøker og matematikkladdebøker og slikt. Brev og postkort tar jeg vare på, og tegnede bursdagskort, men ikke ferdigtrykte.

Vi har det overfylt hos oss nå, og om foreldrene mine hadde gitt meg et par kasser gamle skolebøker, hadde det vært veldig morsomt å se det, men jeg måtte jo bare kastet det, for vi har ingen steder å gjøre av det. Så med tanke på Podens fremtidige lagringskapasitet er det jo hyggeligst å sile kraftig hva vi tar vare på, tenker jeg.