Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-13, 10:18   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvareindustriens hemmeligheter

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det vil jeg absolutt si. Man har fått mote-Norge til å danne felles front mot pelsindustri, men ingen vil ta noe ansvar for produksjonsforholdene til egne klær. HM selger fremdeles i bøtter og spann, selv etter avsløringene. Ingen har stilt dem til veggs. Her inne, hvor jeg regner folk som både empatiske og oppgående, skrives det mer om at man ønsker å vite om opprinnelsen til dyra vi spiser, samtidig som man shopper i vei i kjedebutikker og andre butikker uten å reflektere over hva slags forhold klærne er laget under. Man vil gjerne handle økologisk og kortreist, men nevner i liten grad fair trade.

I denne tråden kanskje, men selv synes jeg det virker omvendt. At folk boikotter H&M og gir til de fleste (menneske)hjelpeorganisasjoner, men ikke tenker over hva de spiser i det hele tatt. Jeg ble veldig overrasket over de utallige dunjakke-trådene her inne etter oppslagene om den horrible dunindustrien (og pelsen på jakkene som ofte kommer fra coyoter fanget i fotsakser). Og ingen får meg til å tro at majoriteten av folk faktisk bryr seg om hvor maten kommer fra, de fleste driter i det. Det virker i hvert fall ikke som om folk bryr seg mer om dyr enn mennesker, heller tvert imot. Jeg er ellers enig i at det er veldig dobbeltmoralsk å hyle opp om pels når man samtidig støtter annen lidelse, enten det gjelder mennesker eller dyr.