Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-13, 10:56   #11
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjellsko/turstøvler - tips?

Jeg har også vært veldig fornøyd med både LaSportiva Tibet og Scarpa. Førstnevnte i nubuk med gtx-membran, veldig lett til å være lærstøvel. De er snart utslitt og nå har et par Scarpa Charmoz overtatt etter de gamle lærstøvlene. Har også et par topptursko fra Scarpa, de er veldig stive og gir utrolig god støtte, men det er kanskje litt overkill å bruke tinderanglingssko som tursko?

Etterhvert som jeg har gått litt rundt i fjella har jeg funnet ut at jeg har ankler som tåler det meste og en ok balanse. Bruker derfor nå mest lave terrengsko eller joggesko med vibransåle. Da jeg gikk opp til Mt. Toubkal på 4.167 meter i Marokko hadde jeg faktisk bare joggesko på beina. Og under hele trekkinga. Bærer jeg storsekk bruker jeg likevel fjellstøvler, greit å forebygge av og til.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat