Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-13, 20:38   #57
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.


Man blir spesielt fraværende når man dukker inn i PC'en eller iPhonen. Det er merkelig, men jeg opplever at folk er langt mer tilgjengelige om de leser en bok eller en avis eller fordyper seg i en hobbyaktivitet, f.eks.

Jeg merker på adferden til barna mine at de opplever meg som tilstede om jeg bretter klær med dem svinsende rundt og som fraværende om jeg er på nett.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.


Jeg opplever også artikkelen slik og ikke at den handler om at man for guds skyld må gjøre det samme som barna hele tiden. Jeg er lett å "vekke" fra en bok og kan fint snakke med barna mens jeg lager middag. Men holder jeg på å formulere en jobbmail eller et innlegg på FP ( ) kan det være vanskeligere å få kontakt.



Jeg kan sitte med PC-en rundt barna, de tar ikke skade av det, og bare noen ytterst få ganger får de beskjed om å vente til jeg er ferdig med innlegget før jeg kan snakke med dem, som regel er det blikket opp fra PC-en og vie dem hele min oppmerksomhet som gjelder. Men PC-en legges bort på ettermiddagen, og tas opp om kvelden. Men noen ganger trenger jeg å fordype meg i nettverden, og det synes jeg er greit så fremt det er unntaket og ikke regelen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat