Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-13, 12:42   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammel er din eldste plante?

Ehh... et år.

Jeg fikk to (mønje)cliviafrø for et år siden, som inntil nylig var to små cliviaplanter. Nå er det bare en, den ene har dessverre på merkelig vis ikke røtter lenger. Men jeg har altså denne ene ettåringen.

Også har jeg en orkide som er 4 mnd gammel, nå driver den og mister blomstene sine. Et par St paulia som jeg kjøpte før jul, og en adventssamling vi fikk av naboen for en måneds tid siden, hvor egentlig alle plantene ser ut til å mistrives med denne sammenplantingen som ikke gir ideel vanning for noen av dem. Så planen er å nappe dem fra hverandre, i kveld kanskje.

Men jeg har ingen gamle planter nei. Jeg hadde for noen år siden en mønjeclivia som var en avlegger av en plante mamma fikk da hun var gravid med meg, men den behandlet jeg nok ikke rett, og den klarte seg ikke. Den store saken jeg fikk da jeg flyttet hjemmefra for 14-15 år siden takket for seg for noen år siden også.

Mine fingre er ikke grønne. Jeg bare jobber med å gjøre dem lysegrønne, men er helt i startgropa egentlig. Så gamle planter har jeg dessverre ikke. Egentlig nesten ingen planter. Jobber med saken.