Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-13, 14:35   #13
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du satt løk?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Har plantet drøyt 100 løk i et bed jeg lagde i fjor høst. Liljer, tulipaner, krokus og allium. De skal komme fra april til juni. Det jeg glemte var at vi skal sette opp gjerde til våren som kommer til å skape skygge til beddet.

Jeg har satt tulipaner i skyggen før, som har kommet helt fint opp og blomstret (i et hjørne hvor det faktisk aldri kommer sol!), så jeg kjørte på med løker i beddet mitt nå i høst. De kommer nok muligens litt senere enn de som står i sola. Hvor hardføre tulipaner er, så jeg da vi hadde flyttet en blomsterkrukke oppå der hvor jeg hadde plantet tulipaner, pga malearbeider. Da vi flyttet krukka tilbake, var det tulipanplanter under der, som hadde vokst opp inntil bakken, og var helt gul-hvite! Etter en ukes tid var de blitt grønne og helt normale, og blomstret som normalt en stund etter det igjen.

Jeg har plantet 3-4 forskjellige tulipaner, snøklokker, liljekonvall og perleblomst.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat