Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-13, 08:44   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.126
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Egner skadelig for barn?

Jeg leste disse artiklene på morgenkvisten.

Jeg tror ikke at Egner er skadelig for barn. Grunntanken i Kardemommeby "man skal ikke plage andre man skal være grei og snill, men forøvrig kan man gjøre som man vil" synes jeg er god. Det er uakseptabelt å stjele. Hvis man roter, så finner man ikke tingene sine.

MEN; jeg tror at det er greit å gjøre barna sine oppmerksom på at Egner sine stykker viser verden fra da besteforeldrene var små, og ikke dagens situasjon. Det er ikke lenger sånn at det nødvendigvis er Herr Bastian som er politimester og Fru Bastian som lager all maten.

Det samme gjelder jo med all eldre barnelitteratur. Lillebror (i Knerten-bøkene) som måtte vente på utsiden av jobben til mor, for eksempel. Snuppa var 4 år da hun nektet å høre mer av den boka, for slikt gikk ikke an. Og det gir jo en god mulighet til å forklare hvordan verden utvikler seg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat