Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-13, 09:34   #32
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Egner skadelig for barn?

Jeg tror, eller egentlig, jeg vet at barn (og andre) som er glad i å lese oftest vil velge både fra klassikere og fra nyere litteratur, og at de er lydhøre for mange tilbydere av litteratur. Jeg har iallefall alltid vekslet mellom nytt og gammelt så lenge jeg har lest, og jeg ser at mitt leseglade barn helt av seg selv gjør det samme. Det er stor fokus på lesing i barneskolen, mye større enn da jeg var liten, og lærerne er flinke til å tilby litt av hvert når de i selvvalgt bok hver eneste dag. Og så syns jeg det er evig langt mellom de nyutgitte barnebøkene som har noe nyskapende ved seg, og at det derfor blir fattigslig å skulle ha stor fokus på å tilby det.

Det er jo også helt søkt å skulle finne ut hva som fenger barna mest uten å se hva de faktisk liker å lese. Hvis min unge sluker Anne fra Bjørkely, så er det ikke fordi det er det eneste hun har å lese - det er jo fordi hun faktisk liker boka.

Når det er sagt så er sikkert ikke jeg og mine, og mange andre her inne representative, jeg vil tro at FP-folkets barnebokhyller er relativt rikholdige på både nytt og gammelt. Iallefall er mine det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat