Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-13, 20:07   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det klør i fingrene!

Garasjen er risky, den ser jeg. Vi har også garasje, og utvendig bod, disse anser jeg ikke som stabile muligheter. Det er 5 kuldegrader i dag, og ganske sikkert en annen temperatur i garasjen enn for en uke siden når det var 5 pluss. Og innen påske... et år var det SOMMER i Bergen i påskeferien, jeg husker vi kom tilbake fra påskeferie på østlandet før påska var helt over, også gikk vi i strålende sol og spiste iskrem og det var skikkelig varmt. Andre år er det jo minusgrader til 17. mai.

Jeg har vurdert boder og gjesterom for å ordne meg en forkultiveringskrok. Først boda under trappa. 7 grader er kaldt, sa jeg til mannen. Også er der ikke stikk-kontakt, så jeg synes ikke det er den beste løsningen. (også er der så lavt under taket at man kan ikke stå, så jeg synes ikke der er noe trivelig. Der vil jeg heller lagre kasser, masse kasser) Ok, fryserboden. Hyllene over fryseren. Fulle av rot, rot kan fjernes. Ja, og en hylle fjernes også, minst, for de står for tett. Men der er jo langt flere hyller enn jeg har frø til, så det går nok bra. 8 grader er fortsatt kaldt, men ekstralys varmer sikkert noe, der er varmeovn også. Og stikk-kontakt.
Gjesterommet mente jeg holdt rundt 15 grader, det gjorde det da før jul...? eller, i høst en gang når jeg tok inn ting for å overvintre i alle fall. Nei, det viste seg at her er det 6,5 grad i dag. Personlig ville jeg nok foretrukket gjesterommet, og kommer muligens dit om et år eller tre, men for å år blir det ei hylle eller tre inne på boda med fryseren.

Da er det avsted og kjøpe lamper, og igang å så flere frø!!! (sistnenvte avhenger delvis av litt frøshopping, men jeg har paprika og chili (fra dagens taco, det var stor suksess med tilsvarende i fjor) og noe blodbeger liggende som skal i jorden i kveld i alle fall. Den samtidige innsikten i at "hey, jeg sår i januar, det er noe annet enn april, det ER gjerne ikke like varmt i vinduskarmene nå" medførte at jeg flyttet frøene som står til spiring fra vinduskarmen på stua til kjøkkenbenken, da tenker jeg det blir litt bedre sprieforhold også.